Zgłoszenie szkody – Ubezpieczenie OC notariusza
Nigdy nie czekaj do ostatniej chwili i dokonaj zgłoszenia „przezornego” w momencie, gdy Klient zasygnalizuje roszczenie. Jeśli roszczenie nie wpłynie, nie poniesiesz żadnych konsekwencji, jeśli wpłynie – ubezpieczyciel szybciej przeprowadzi procedurę likwidacyjną i, co ważne, nie podniesie zarzutu niedopełnienia obowiązków informacyjnych.
W przypadku, kiedy chcesz zgłosić szkodę lub zawiadomić o roszczeniu, postępuj zgodnie z zaleceniami, które znajdziesz poniżej.
Zgłoszenie „przezorne” powinno zawierać:
- opis sytuacji z krótkim stanowiskiem w sprawie,
- oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu (pobierz),
- kopię właściwej polisy ubezpieczeniowej,
- pełnomocnictwo szkodowe (pobierz).
Zgłoszenie szkody – Ubezpieczenie strat finansowych notariusza jako płatnika świadczeń publicznych:
W przypadku, kiedy chcesz zgłosić szkodę lub zawiadomić o roszczeniu, w ciągu 3 dni od otrzymania decyzji z urzędu skarbowego, prześlij na adres:
następujące dokumenty:
- kopię decyzji urzędu skarbowego,
- kopię aktu notarialnego,
- swoje stanowisko w sprawie (kopię odwołania do Dyrektora Izby Skarbowej, jeśli takowe złożono),
- kopie innych dokumentów, jeśli mają znaczenie dla sprawy,
- potwierdzenie dokonania przelewu (jeśli został dokonany na rzecz US) oraz informację o numerze rachunku bankowego Twojej kancelarii,
- kopię polisy ubezpieczenia strat finansowych w związku z pełnieniem funkcji płatnika świadczeń publicznych (ważnej w dacie sporządzenia aktu notarialnego lub jeśli nie ma takiej – w dacie wydania decyzji urzędu skarbowego),
- oświadczenie (pobierz) o posiadanym ubezpieczeniu płatnika,
- pełnomocnictwo szkodowe (pobierz).