Home / BAZA WIEDZY / Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Opublikowano:

przez

Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
– czy zapewnia pełną ochronę?


Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, jednak dla większości biur rachunkowych będzie brzmiała: NIE.
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego zapewnia ochronę tylko i wyłączenie dla czynności związanych z prowadzeniem tzw. „pełnej księgowości” tj.:

  • prowadzeniem, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
  • okresowym ustalaniem lub sprawdzaniem drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
  • wyceną aktywów i pasywów oraz ustalaniem wyniku finansowego,
  • sporządzaniem sprawozdań finansowych,
  • gromadzeniem i przechowywaniem dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości.

Zatem jeśli prowadzisz książki przychodów i rozchodów (KPiR), zajmujesz się rozliczeniem podatków, przygotowujesz pliki JPK, schematy podatkowe MDR, a także zajmujesz się prowadzeniem spraw kadrowo- płacowych, to ta część Twojej działalności nie jest to objęta ubezpieczeniem obowiązkowym.
Ochronę w tym zakresie możesz uzyskać korzystając odpowiednio z klauzuli podatków i małej księgowości oraz z ubezpieczenia kadr i płac.

Sprawdź ofertę tutaj: https://sagabrokers.pl/ubezpieczenie-oc-biura-rachunkowego/

Najczęściej czytane

W tej kategorii także

Przeczytaj także

Zgłoś szkodę

Dostępne tylko dla ubezpieczeń grup zawodowych

Zgłoś przez telefon

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń grup zawodowych

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń dla firm

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń na życie i zdrowie

Zgłoś przez maila

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń grup zawodowych

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń dla firm

Zgłoszenie szkody dla ubezpieczeń na życie
i zdrowie

Poinformuj nas wybierając preferowany sposób komunikacji.

Zrób zdjęcia uszkodzeń (np. telefonem komórkowym),

Zabezpiecz mienie przed powiększeniem się rozmiaru strat i rozpocznij sprzątanie (zalanie – usuń wodę , uszkodzenia dachu – przystąp do naprawy…). Zbieraj rachunki i faktury, jeśli poniosłeś koszty,

W miarę możliwości – zachowaj uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika SagaBrokers,

Spisz uszkodzone przedmioty i urządzenia (podaj ich rodzaj, ilość, model i markę),

Zgłoś szkodę wybierając preferowany sposób komunikacji.